Autodesk FAQ: donationprogram og teknik

Lær mere om Autodesks donationsprogram, herunder information om godkendelseskriterier, licensering, download og installation.

Få Autodesk Produkter

Spørgsmål om donationsprogrammet

Hvilke Autodesk-produkter indgår i donationsprogrammet?

Se Autodesk-programmet for en komplet liste over tilgængelige produkter. Hvis det er berettiget, kan din organisation modtage abonnementer på 10 Autodesk-produkter inden for et regnskabsår (1. juli til 30. juni). Du kan anmode om yderligere 10 abonnementer i hvert efterfølgende regnskabsår for at fortsætte med at bruge produkterne.

Arkitektur, Engineering & Construction Collection og Product Design Collection inkluderer AutoCAD, men Media & Entertainment Collection gør det ikke. TechSoup Danmark tilbyder også Fusion 360 til Windows og Mac og AutoCAD til Windows og Mac som separate abonnementsprodukter.

Kan jeg få Autodesk-produkter, der ikke tilbydes gennem TechSoup Danmark?

Alle de produkter, som Autodesk stiller til rådighed for NGO’er, finder du på Autodesk produktsiderne.

Hvis du har brug for yderligere licenser ud over de første 10, der er opfyldt via TechSoup Danmark, eller hvis Autodesk ikke tilbyder produkter via TechSoup Danmark, som du er interesseret i, kan du anmode om dem ved at sende en e-mail til technologyimpact@autodesk.com. Autodesk gennemgår dit indlæg og meddeler dig via e-mail, om de kan imødekomme din anmodning.

På nuværende tidspunkt tilbyder Autodesk kun abonnementer som donation. Autodesk tilbyder ikke længere evighedslicenser. For mere information om skiftet fra evighedslicenser til abonnementer, se Autodesk Perpetual License Changes FAQ.

Hvad betyder den nye abonnementsmodel for eksisterende vedvarende licensbrugere?

Nuværende brugere kan fortsætte med at bruge deres evige licenser så længe de gerne vil. Dem, der ønsker at opgradere til softwareversioner ud over 2016, kan anmode om et abonnementsudbud. Abonnementer omfatter løbende opdateringer af de nyeste produktudgivelser og forbedringer, sky lagerplads og avanceret produktsupport fra Autodesk.

Hvert abonnement har en løbetid på et år. Ved afslutningen af abonnementsperioden skal kunderne anmode om et andet abonnement via TechSoup Danmark for at fortsætte med at bruge produkterne. Flere oplysninger om overgangen fra evige licenser til abonnementer er tilgængelige fra Autodesk.

Hvad er kriterierne for programmet?

Se restriktioner.

Kan jeg modtage donerede licenser, hvis vi har købt et Autodesk-produkt inden for de sidste tre år?

Nej. Hvis din organization har købt et Autodesk-produkt inden for de sidste tre år, skal du bede om dispensation fra Autodesk før, du kan forespørge en donation via TechSoup Danmark. Følg disse trin for at bede om dispensation:

  1. Send en mail til technologyimpact@autodesk.com.
  2. I mailen skal indgå:
    1. Din organisations navn og kontaktinformaitoner
    2. Hvilket eller hvilke Autodesk-produkter, din organisation har købt
    3. Den omtrentlige samlede omkostning for produktet eller produkterne
    4. Den omtrentlige dato for købet
    5. Den kanal, du har købt produkterne igennem (fx autodesk.com eller en forhandler)
  3. Hvis Autodesk Foundation godkender din anmodning om donation, så send mailen til TechSoup Danmarks kundeservice (customerservice@techsoup.org og donorservice@techsoupglobal.org).
  4. Bestil det donerede produkt på TechSoup Danmarks hjemmeside. Se produktsiderne for information om, hvilke Autodesk-produkter du kan få via TechSoup Danmark.

Bemærk: Autodesks dispensation er ikke en garanti for, at din organisation kan godkendes til donation. I er stadig nødt til at overholde TechSoup Danmarks godkendelseskriterier for Autodesk-produkter. Se Autodesk restriktioner for yderligere information.

Tekniske spørgsmål

Hvordan ved jeg, om min computer lever op til hardware-kravene?

Du kan sammenligne din computers hardware-specifikationer med systemkravene ved at besøge disse sider:

Du kan finde operativsystemversionen og hardwarespecifikationerne på en Mac ved at kontrollere About this Mac.

Hvordan downloader, installerer og aktiverer jeg et Autodesk produkt?

Nedenfor er processen for tilslutning til TechSoup Danmark; anmode om et produkt registrering med Autodesk; og at downloade, installere og aktivere dit produkt.

Register din organisation på TechSoup Danmark

  1. Register din organisation på techsoup.dk, hvis I ikke allerede er registreret.
  2. TechSoup Danmark vil undersøge, om din organisation kan godkendes til at modtage donationer via TechSoup Danmark, og om den kan godkendes til Autodesk-programmet. For at godkendes skal organisationen blandt andet leve op til de her beskrevne restriktioner.

Bestil dit produkt

  1. Hvis din organisation kan godkendes til Autodesk, bestil dit produkt fra Autodesk produktsiden.
  2. Når din forespørgsel er behandlet, vil TechSoup Danmark sende dig en bekræftelsesmail med en PIN og et link, hvorfra du kan aktivere dit product.

Registrer og download dit produkt

Bekræftelsesmailen indeholder instruktioner til, hvordan du bruger den inkluderede PIN, og hvordan du registrerer, downloader og installerer dit produkt.

Hvordan forlænger jeg mit abonnement?

Du kan muligvis anmode om dit Autodesk-produkt gennem TechSoup Danmark hvert år for at modtage et ekstra et års abonnement. Vent, indtil dit oprindelige abonnement har færre end 30 dage tilbage, før du beder om dit produkt igen.

Hvad kan jeg gøre, hvis jeg har problemer med at downloade?

Prøv en anden download-metode fra din Autodesk-konto.

Skal jeg skabe et Autodesk ID for at aktivere produktet?

Ja. Dit Autodesk ID er dit link til dine Autodesk produktlicenser og dine abonnementsfordele. Du får brug for at registrere den PIN, du har modtaget fra TechSoup Danmark, og logge ind på din Autodesk-konto, hvorfra du kan få adgang til downloads og fordele og indsende supportforespørgsler. Din software vil også anmode om denne ID første gang, du kører produktet. Hvis du ikke har et Autodesk ID, vil du blive bedt om at skabe et på hvert af disse trin.

Hvorfor beder produktet om serienummer?

Når du har registreret din PIN, modtager du en mail fra Autodesk. Denne mail bekræfter, at dit abonnement er startet. Autodesk anbefaler, at du ikke bruger dit produkt før, du har modtaget denne mail. Når du har modtaget det, får du kun brug for dit Autodesk ID og password for at bruge produktet på en hvilken som helst computer. Et serienummer er ikke nødvendigt for at bruge produktet.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke har modtaget en bekræftelsesmail fra Autodesk?

Check den mailkonto, du har benyttet til at skabe det Autodesk ID, du brugte for at registrere PIN, og check, at mailen ikke er havnet i dit spamfilter. Hvis du stadig ikke har modtaget mailen, skriv til technologyimpact@autodesk.com. Medsend det PIN-nummer, du forsøgte at registrere. 

Skal jeg have en Autodesk.com-konto og aktivere produktet?

Ja. Du er nødt til at skabe en Autodesk-konto først, og du er nødt til at aktivere produktet med den tilsendte produktnøgle og serienummer. Du har 30 dage til at aktivere dit produkt. Følg disse trin for at skabe en Autodesk-konto før du downloader dit produkt:

  1. Gå til Autodesks konto-side.
  2. Klik på Create an Account.
  3. Indtast dine informationer og klik på Create an Account.

Hvor kan jeg få teknisk support?

Hvis du har problemer med at downloade, installere eller aktivere dit produkt, besøgAutodesk Account.

Autodesk tilbyder følgende til dig, der vil lære deres software bedre at kende:

Autodesk Virtual Agent — en samling ofte stilled spørgsmål og nyttige links Du kan også kontakte et Autodesk Authorized Training Center (ATC®) tæt på dig for at købe kurser og certificeringer mod betaling.

Additional migration data

Original content type

content_faq